Kakel-irritation

Ett husbygge kan nog inte flyta på helt utan komplikationer. Det är ju så mycket som ska hända. Vi har haft en otroligt glädjefylld resa mot vårt hus, vi är mycket nöjda med A-hus medarbetare och med alla hantverkare som just nu sliter på i vårt blivande hem.

Men som rubriken antyder är känslan inte riktigt densamma gällande vår kakelleverantör Svenska Kakel i Mölndal. Redan vid vårt första besök (när vi tagit ledigt från jobbet o åkt från Borås men den vi skulle träffa ”började senare”) fick vi dåliga vibbar.

För ett par dagar sedan uppdagades det att vi inte fått mitt kära röda kakel till tvättstugan och att det fattas ca 5 kvm till väggarna i badrummen (antagligen pga att de inte räknat med duschväggen). I samma veva kom vi fram till att vi önskade lite mer klinker i entren.

Efter några olika konktakter redde det upp sig med de bortglömda leveranserna. Återstod bara en enkel sak (trodde jag), en komplettering på knappt 2 kvm av samma kliniker som vi redan köpt till hela 5 olika golv i huset.

Icke så, det skulle kosta flera tusen med ny offert som skulle skrivas på, beräkning av mönsterläggning (de har mönstret i butiken), transport m.m.  De vill tydligen inte sälja klinker till oss, ändå  tror jag nog att vi har varit ganska enkla kunder, vi valde tre olika sorters kakel/klinker till 2 badrum 1 klädvård, entre och uterum på en timme i butiken.

Vi har en fantastisk kakelkille i huset och inga problem från snickarna att få det som vi själva önskar. Ska det falla på kakelfirmans dåliga service?

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *